The World is a book, and those who do not travel read only a page.

søndag 19. oktober 2008

Yellowstone

I går så dro Amy, Ben og jeg til Yellowstone nasjonalpark.
Inngangen til parken.

Vi hadde flaks, for parken var bare åpen en uke til.
Yellowstone nasjonalpark er en av de største nasjonal parkene i USA og strekker seg fra Montana til Wyoming og Idaho.BuffaloBullsnake. "Hang on, I'll try scarring it back towards you!" Små redd?Elk
Squirl. (Jeg kommer ikke på hvordan det staves på norsk... ek...?) :pGrizzly bjørn.I parken er det et rikt dyreliv, geysere og forekomst av varmekilder. Så uheldigvis ikke særlig mye dyreliv, fikk sett et par Buffalos og en del elk (nei ikke elg!), en slange, et ekhorn og uten for parken i Grizzley recovery center så jeg grizzly bjørner og ulv.Varmt vann! Som å ta seg et bad i badekaret hjemme :)

Det første vi gjorde var å kjøre til "The boiling river", hvor vi badet i elva i Oktober! Varmekilder gjør at deler av elva er varm og det føles som om man tar seg et varmt bad, andre deler av elva er derrimot like kalde som smeltevannet vi bada i på Storåsfestivalen!
Devils Thumb

Etter at vi hadde badet dro vi til "Mammoth Hot Spring Terraces" som jeg syns var utrolig vakkert.
Geyser

Så dro vi til Norris geyser park, hvor jeg så en geyser som sprutet litt vann, nei ikke en som sprutet vann langt opp i været. Den kunne nemmelig gå av med 4 dagers interval eller 50 år, så vi sto ikke å venta på at det skulle skje for å si det sån.

Til slutt dro vi til "Grizzly recovery center" siden Amy mente det sansynligvis var den eneste gangen jeg kom til å få se grizzly bjørn, siden de er ganske skjeldne.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ekorn????
HAHAHAHA, æ og Eline og Ole flire.

Anonym sa...

jo, forresten, æ e Hildegunn. såklart. :)

Leonie sa...

Ja, æ skjønt nu egentli at det mått vær dæ Hilds, tippe dåkk hadd fransk og? ;)
Æ fikk av ein eller anna grunn for mæ at det stavdes ekhorn, men æ skjønt det va nå feil der.. :p