The World is a book, and those who do not travel read only a page.

fredag 20. mars 2009

NEW YORK!

Jess, da har innlegget endelig kommet!

Søndag:
Central Park, og uptown Manhattan. Vi så plassen hvor John Lennon døde, og spaserte i parken.
Dro til Times Square, ikke like kult midt på dagen, men da vi kom tilbake på kvelden, åh gud! Vi dro på The Metropolitan Art Museum, et av verdens aller største kunst museer.
Tok en hiphop klasse, på en av de aller beste og mest prestisje fylte danse studioene i NYC, og for dere som kjenner meg så vet dere at jeg ikke liker å danse, men jeg stor koste meg!
Spiste middag på Bubba Gump Shrimp Co, altså fra Forrest Gump filmen, det var skikkelig kult!

Mandag:
Startet med at vi dro opp til Empire state building, må si at jeg var litt redd i starten, men jeg overlevde. Utsikten derfra var helt utrolig!
Etter på dro vi videre til United Nations, noe jeg syns var blant det mest interesante på turen! Vi
Lunsj på Grand Central station, jeg spiste Indisk, det var utrolig godt!
Ferdig med lunsj, dro vi til NBC studios, noe jeg syns var litt smått bortkastet kanskje, var inne i studioet til Saturday Night live (uten folk) var interessant.
Så hadde vi middag på en italiensk restaurant på Times square. Etter på fikk vi litt tid til shopping.Tirsdag:
Vi dro til the Statue of Liberty, på Liberty Island. Veldig hærlig å se sjøen/hudson river, og ta båt!
Besøkte AFS hovedkvarter i New York, interessant å se hvor folkene som er ansvarlige for oss jobber! Så filmen som vi så på pre-orienteringen i Norge, så han ene lederen på pre-orienterings kampen i Norge var med, utrolig morsomt :p
Spiste lunsj i China Town, det var helt utrolig godt! Slår absolutt alt!
Så ground zero, og dro til Wall street.
Vi spiste på en BBQ resturant, litt fetere mat, men likevel godt.
Avsluttet oppholdet i New York med Broadway musical, vi var å så "The Phantom of the Opera" helt utrolig avsluttning på en knall tur! Jeg er kjempe fornøyd!

5 kommentarer:

Anonym sa...

det ser morsomt ut :D gleder meg til jeg skal på forberedelseskurs dit :D

Marte sa...

hørtes herlig ut : )

digga buksan din som så vidt vises på første bilde :*

Nathalie sa...

Haha, drittkult!
Sjer at du møtt Anne Grete ;)
Æsj, itj ta på oksen :0

eL sa...

Ah, ævvå vil te NYC !! :D

Jørgen sa...

æ å vil t New York :)