The World is a book, and those who do not travel read only a page.

onsdag 7. januar 2009

Litt tungt

Kjenner jeg har vært litt nedfor de siste dagene. Har så alt for mye å gjøre, og jeg føler jeg har alt for lite tid.

Det første som plager meg er at jeg skal bytte vertsfamilie på lørdag. Og joda de er greie folk osv, men jeg liker familien jeg har nå veldig godt og det blir vanskelig å ikke sammen ligne dem.
Og sammen med at jeg skal bytte vertsfamilie så kan det hende at jeg må stenge bankkontoen jeg har nå (siden jeg ikke kommer inn på den annet enn gjennom vertsforeldrene mine sin bruker på internett, så jeg kan ikke sjekke saldo osv.), og opprette en ny en med den nye vertsfamilien min. Og hvordan skal jeg da få betalt New York turen osv?!

Så er det at jeg har 1 Am. studies prosjekt til fredag, lese en hel bok til fredag, to prosjekt i foto som jeg har tatt bilder til 3 ganger alt og det var perfekt første gangen, men noen åpnet døra i mørkerommet mens jeg holdt på å rulle film, så den ble ødelagt, og de to andre gangene funket det ikke.

For det tredje så er det et dillemma for meg at jeg bruker så mye penger og jeg skjønner ikke hvordan det går så fort når jeg bare kjøper meg ganske nødvendige ting! Jeg liker virkelig ikke å bruke penger, og tanken på at jeg trenger et nytt telefon kort til 50 dollar, ja den har jeg mest lyst til å fortrenge!

Føler meg overarbeidet og super stresset, og det er ikke godt, særlig når ingen av mine nærmeste er her som jeg kan snakke med.

Tilslutt så savner jeg alle der hjemme, særlig Gaute, og jeg kan ikke la være å krysse av dagene som de går, og telle ned til den dagen jeg skal reise hjem.

Jeg er klar over at det ikke er noe koselig å lese at jeg har det tungt, men jeg vet jeg kommer over det, men noen plass må jeg få det ut.

5 kommentarer:

Hildegunn sa...

Vi savne dæ og !
<3

Silje.B sa...

Fleir som har det litt tungt ja, men hold ut! Det bli likar snart sju, etter en nedtur så kjæm det en opptur:) tenk på det!

Marte sa...

du e i alle fall ikke alein om å tunge daga kjære! men prøv å tenk på det at man må ha nånn dårlige daga for å vit når man har gode daga, og husk at det alltid går oppover igjen! : )

stå på jenta mi, vi har jo alt vi savne hjem på vent! og det livet ska vi kom tebake t om bare snaart! : )

kjæmpeglad i dæ søta, og æ kan lov dæ du e itj den eineste som telle daga nånn gang <3

Leonie sa...

Tusen takk all sammen :) <3

Anonym sa...

Hei Leonie og de som har gitt kommentar.
Skjønner at det kan vært tungt av og til. Fokus på alt det positive dere opplever (som dere kanskje ikke direkte ser verdien av nå). Bruk deres vertsfamilier til å snakke om "alt", særlig når dere har det tungt. Bare det å snakke om det med noen som "sitter på andre siden av bordet" hjelper.
Et råd/forslag til. Bruk ikke blogg, skype, msn osv i minst en hele uke framover og konsentrer dere dermed på deres tilværelse i de forskjellige land.
Som Leonie sier: You got to aim for the stars. Da må du ha hode opp og ikke ned. Lykke til og stå på folket!! Hadde jeg bare hatt de muligheter dere har nå da jeg var ungdom