The World is a book, and those who do not travel read only a page.

fredag 29. august 2008

1. og 2.skole dag.

OPS, merk, innlegg skrevet i går, men ikke publisert før i dag, pga internett tilkobling problemer ;)


I går begynte jeg på Bozeman High School.

Kom på skolen relativt tidlig, Ben har nemmelig en time som begynner 07.30, så jeg og Hannah drar til skolen da vi også.
Siden vi var på skolen en time tidligere enn vi trengte, dro Hannah og jeg å kjøpte oss kaffe. Drikker vanligvis ikke kaffe, men siden det var så tidlig gikk det greit.

Første time startet med Advanced Math, matten her er ok, men skjønner ikke bæra av ordene, så jeg slapp å fylle ut et eller annet tull som vi hadde i går. I dag gikk det derrimot helt greit. Snakket litt med en i klassen min før skolen begynner. Han er senior og heter Spencer, virker som de fleste i klassen min er seniors bortsett fra meg og en annen fyr. Matten her er enkel, mye av det samme som i fjor, bare ordene som er vanskeli å forstå.Matteboka mi som veier sikker 1- 2 kg. Alle andre bøker er ca. like store, men jeg har ikke fått de enda.

Etter matte hadde jeg studietime, hvor jeg ikke kjente noen, og vi fikk ikke røre mobilen eller mp3 spillere, så jeg satt i en time og gjorde absolutt ingen ting. I dag var jeg litt bedre forberedt så jeg leste ei bok.

Så var det gym eller liftime sports som de kaller det her. I går fikk vi bare høre hva vi skulle høre, jada jada jada. Kjedelig. Vi er 4 jenter og ca. 20 gutter, så det blir en utfordring. I denne klassen møtte jeg foresten ei jente fra Tyskland som også var utvekslingselev, med Rotary. Engelsken hennes er ikke helt stødig, men hun er trivelig. I dag fikk vi tildelt skap, og måtte være i garderoben helt til klokka ringte viss ikke fikk vi 4 timer igjen-sitting. Jeg og den tyske utvekslings eleven hjalp derfor en av lærerene med noe. Det morsome var at læreren bare "eeeh, you're not from America are you?" til den tyske eleven, så hun sa nei, hun var fra tyskland. Også spør hun meg "Is she living with you?". Hahaha. Hun ble helt satt ut da jeg sa jeg også var en utvekslingselev. ;p

Spiste lunsj med Julia begge dagene. Hun er kjempe trivelig og vi har heldigvis 3 timer sammen!
Etter lunsj hadd jeg Eng 3/American History Combo. Lærerene er kjempe greie og de har en masse aktiviteter hvor vi i klassen skal bli bedre kjent. Interessant fag.

Så var det videre til Introduction to Photography med Mr.Hicky. Denne timen har jeg sammen med Kyril, den russiske utvekslingsstudenten. Mr.Hicky til Kyril "Are you an exchange student?!" "YEES, I am from Russia" med skikkelig russisk akksent. Spør han meg, neida. Viktig å få pressa inn en eller annen gang at jeg er utvekslingsstudent, siden jeg sansynligvis får andre karakterer da. ;p

Siste time var Psychology. Læreren er splitter pine gal, men han er veldig morsom! Kommer deffinitivt til å like psych!

Også har jeg fått meg ny mobil.
Jau, det er en et eller annet Samsung mobil. Bedre en den norske mobilen jeg har, og nei du får ikke nummeret, for da blir jeg ruinert! ;p

3 kommentarer:

Lene sa...

For å si det sånn; JEG FATTER HVA DU PRATER OM! Bøkene her er enoooorme! -.-

Leonie sa...

I know, det er helt sykt! Veier sikkert 2 kg hver eneste bok! ;o

Lene sa...

Mhm! Men mja, drama er det en del av xD Greia med små skoler er at flere blir innvolvert, mens på store skoler blir det for det meste innenfor bestemte gjenger, så alle legger ikke så merke til det:P