The World is a book, and those who do not travel read only a page.

søndag 31. august 2008

Laybor Day Weekend

Jepp, da er det endelig helg!

I dag spiste vi "ekte" amerikansk frokost på en restaurant nede i sentrum. For å si det sån som Amy sa det "We usually don't eat lunch after we've been here." Syns det sier ganske spør du meg. Jeg hadde 1 pannekake, klarte ikke å spiste hele greia, så du kan jo bare tenke deg.

Etter frokosten dro vi en tur på Farmers Marcket. Det er som bondens market hjemme, bare mye mye større, med alle slags ting. Der møtte jeg naboene mine for første gang! De var kjempe trivelige, og nabo kona er en ivrig Obama tilhenger, og gav vertssøstra mi en klem da hun sa hun var Obama-frivilig!

Dagens store mål va fjellturen opp til "the saddle" mellom "Sacagawea Peak" og "Hardscrabble Peak", "Sacagewea" er 2946 meter høyt! Og vi var ikke så veldig langt fra toppen. Tipper vi var på kanskje en 2600 meter. Og ja, det var faktisk gøy! Ben, Jared og jeg gikk i front, og Hannah, Greg og Amy gikk bak oss. Tror vi brukte ca. 1 time på å bestige fjellet. Og det var bratt som bare det, og jeg har ikke høydeskrekk jeg lover ;p Men alt i alt så gikk det veldig bra! (Mamma og pappa, dere bør være stolte av at jeg faktisk ble med på fjelltur frivilig OG (!) syntes det var gøy!) Det blåste voldsomt på toppen. Det var alt for i dag ;)Ben på vei opp.
Meg, Ben, Amy, Hannah og Jared. Greg tar bildet.
Litt vind på toppen, øyne lukket pga konstant små stein og sand i dem ;););)
Folkene du ser der nede er Amy, Hannah og Greg. Her var det kjempe bratt, derfor ser det nesten flatt ut!
Utsikten, nesten på toppen.

3 kommentarer:

Marte sa...

Leo på fjelltur ;O
Æ mått nesten lesa herre innlegget to gang æ..


<3

Nathalie sa...

Saa karakteran kjaem itj paa det norske karakter arket?

Ae skjoonne itj matten fordi hain laeren min i algebra 2 snakke saa sabla fort og ae veit jo f.eks itj ka en equation e heller. Btw aill bookern e laga av staten, saa min bok e forskjellig fra din. Men husk at sist aar saa hadd ae vel egentlig itj naa matte, saa ae laert itj naa heller.

Alt bortsett fra matten gaar bra, sku oonsk ae hadd arva mamma sine matteemne nonn gang assaa.

Uansett, sitt paa et hotell no og ska sjaa usa's stoorste fyrverkeri show snart :D. Vi e i knoxville :)

Nathalie sa...

Haha, men bildet ditt va jo genialt! :D