The World is a book, and those who do not travel read only a page.

torsdag 7. august 2008

If You Have To Ask

Nå har jeg faktisk pakket hele kofferten min! Brukte omtrent halve gårdagen på å finne ut hva jeg skulle ha med meg, og å få plass til det i bare 1(!) koffert! Etter my om og men, og min kjære mor som er flink til å presse ned så mye man overhode har lyst til i kofferten, så gikk det greit. Fikk til og med masa med meg ski-hjelmen min, som jeg er så glad i ;p (F.eks Det koster jo såååå mye å kjøpe en som er bra og passer til hodet mitt, og det er viktig, for ellers så er det jo ikke nå poeng i å bruke hjelm!)
Føler at jeg egentli har med meg omtrent alt i skapet mitt, og at jeg ikke lengre har noe å ha på meg, hvis du ser bort fra 3 kjoler som jeg ikke hadde plass til :'(

Ellers så har jeg ringt skolen i dag, og har avtalt å komme innom for å hente noen bøker jeg skal ta med meg til USA. Lurer på hvor mange fag jeg gidde å ta med meg bøker for, satser på å ta med meg S-matte bøkene og evt samf.økonomi og norsk. Ser ikke noe poeng i å ta med meg så mye mer, kommer sikkert ikke til å bruke dem så mye likevel, men det kommer til å være greit for å se hva de jobber med hjemme, slik at jeg passer på å å ha fått med meg det samme, slik at jeg ikke henger etter når jeg kommer hjem.

I forigårs fikk jeg foresten mail fra AFS kontakten min om at vertsfamilien min skal til Costa Rica en uke etter jul. Desverres å bestilite de denne ferien for et år siden, og da viste de ikke at de skulla ha meg. Jeg fikk altså to alternativ:

1. Bli i Montana og bo hos en annen familie, og gjør ting som de vanligvis gjør i jule ferien i Montana, som f.eks å stå på ski.
2. Bli med familien min på ferie til Costa Rica, da må jeg betale 1.500 dollar (7500 nok) selv, og vertsfamilien min og bestefaren skulle betale de resterende 6.500 dollarene (32500 nok).

Jeg gikk for valg mulighet nr. 1, selv om Costa Rica høres kjempe gøy ut, så syns jeg det blir alt for my for vertsfamilien min å bruke 30 000 kr på at jeg skal bli med dem på ferie. I tillegg så drar jeg jo til USA for å oppleve det amerikanske livet, og da vil jeg heller feire jul slik som de gjør det i Montana! :D

1 kommentar:

Elise sa...

Okei, takk :) Det var det jeg også trodde, men må liksom være på den sikre siden!

Skal du også ta flyet den 14 til Chicago?